spot_img
spot_img

Ακτινίδια: Με ήπια αισιοδοξία και προετοιμασία για μακρινές εξαγωγές

Μέσα σε ένα κλίμα ήπιας αισιοδοξίας εξελίσσεται η φετινή σεζόν για το ελληνικό ακτινίδιο, με την παραγωγή να κυμαίνεται σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της περσινής χρονιάς, αν και κάποιες πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μία μικρή μείωση της τάξης του 15-20%. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στους παγετούς της άνοιξης σε πανελλαδικό επίπεδο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από την παραγωγική βάση. Επίσης, αισθητά ανεβασμένη αναμένεται και η παραγωγή κίτρινων ακτινιδίων, αν και παραμένουν ισχνή μειοψηφία σε σχέση με το σύνολο της παραγωγής.

    Για να δείτε το υπόλοιπο άρθρο θα πρέπει είστε συνδρομητής μας!
    Εγγραφείτε Συνδρομητής δωρεάν για δύο εβδομάδες!

    Συμπληρώστε :

    Μέσα σε ένα κλίμα ήπιας αισιοδοξίας εξελίσσεται η φετινή σεζόν για το ελληνικό ακτινίδιο, με την παραγωγή να κυμαίνεται σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της περσινής χρονιάς, αν και κάποιες πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μία μικρή μείωση της τάξης του 15-20%. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στους παγετούς της άνοιξης σε πανελλαδικό επίπεδο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από την παραγωγική βάση. Επίσης, αισθητά ανεβασμένη αναμένεται και η παραγωγή κίτρινων ακτινιδίων, αν και παραμένουν ισχνή μειοψηφία σε σχέση με το σύνολο της παραγωγής.

    Αυξημένο το καλλιεργητικό κόστος

    Η σεζόν διαμορφώνεται σε ένα περιβάλλον αυξημένου κόστους για τους παραγωγούς, κυρίως λόγω της ξηρασίας που επικράτησε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Οι καιρικές συνθήκες ανάγκασαν τους καλλιεργητές να προβούν σε εντατικότερες και πιο δαπανηρές αρδεύσεις, γεγονός που αναμένεται να επηρεάσει και το κόστος του τελικού προϊόντος. Εκτός από το νερό, αυξημένες είναι και οι δαπάνες για ενέργεια, λίπανση και εργασία, με συνέπεια την ανάγκη προσεκτικής διαμόρφωσης των εμπορικών τιμών στις αγορές του εξωτερικού.

    Ενδιαφέρον για μακρινές αποστολές…

    Στο πεδίο των εξαγωγών, οι στόχοι για τη φετινή χρονιά είναι φιλόδοξοι. Ελληνικές επιχειρήσεις ευελπιστούν να αυξήσουν τις εξαγωγές ακτινιδίων κατά 10-15%, ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη διείσδυση σε νέες αγορές της Λατινικής Αμερικής, της Ασίας και της Βόρειας Ευρώπης. Αγορές όπως η Νότια Κορέα, η Ινδονησία, η Ιαπωνία και ο Καναδάς βρίσκονται ψηλά στις προτεραιότητες, καθώς κρίνονται πιο σταθερές και αποδοτικές σε σχέση με την αβέβαιη αγορά των ΗΠΑ. Υπενθυμίζεται ότι υπάρχει ήδη εδώ και καιρό απογοήτευση μερίδας Ελλήνων εξαγωγέων σχετικά με τις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ, λόγω της γνωστής ιστορίας με τους δασμούς. Αν και αφορά κυρίως πιο μικρούς παίκτες της ελληνικής αγοράς, πρόκειται για γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ανακατεύθυνση μεγάλου όγκου προϊόντων προς την ευρωπαϊκή αγορά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τιμές.

    …και αντίστοιχη προετοιμασία

    Ιδιαίτερη σημασία δίνεται φέτος και στην ποιότητα του προϊόντος, καθώς οι μακρινές αποστάσεις απαιτούν αυστηρές προδιαγραφές διατήρησης. Οι οργανωμένες παραγωγικές μονάδες εφαρμόζουν ήδη προηγμένες καλλιεργητικές τεχνικές, με έμφαση στην ορθολογική λίπανση και στη διαχείριση των ακραίων θερμοκρασιών, που σε κάποιες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας άγγιξαν τους 40°C. Παράλληλα, έχουν ενισχυθεί οι επενδύσεις σε ψυκτικούς θαλάμους και τεχνολογίες ψηφιακής παρακολούθησης συνθηκών αποθήκευσης, ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη διάρκεια ζωής του προϊόντος μετά τη συγκομιδή.

    Αναζήτηση πιστοποιήσεων

    Η φετινή χρονιά χαρακτηρίζεται και από την έντονη ζήτηση για πιστοποιήσεις ποιότητας και βιωσιμότητας. Πιο συγκεκριμένα, οι απαιτήσεις για Global G.A.P., GRASP και έλεγχο υπολειμμάτων αποτελούν πλέον βασική προϋπόθεση για την πρόσβαση σε σοβαρές διεθνείς αγορές. Οι εξαγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου δηλώνουν προετοιμασμένες, αλλά υπογραμμίζουν την ανάγκη για συνεχείς επενδύσεις σε υποδομές, ιχνηλασιμότητα και καινοτομία, προκειμένου να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού ακτινιδίου.

    Ήπια αισιοδοξία

    Καθώς πλησιάζει ο Σεπτέμβριος, οι εξαγωγικές προετοιμασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Οι πρώτες αποστολές προς μακρινές αγορές προγραμματίζονται για τα τέλη Οκτωβρίου, ενώ υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από εμπορικούς επισκέπτες για τη νέα σεζόν. Παρά τις προκλήσεις, ο τομέας εμφανίζεται έτοιμος να υποδεχθεί μία νέα εξαγωγική περίοδο, με υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές και στρατηγική εξωστρέφειας.

    spot_img

    Διαβάστε επίσης

    Σχετικά Άρθρα

    spot_img