spot_img
spot_img

Στoχεύει τα 900 καταστήματα μέχρι το 2028 η ΑΒ Βασιλόπουλος

Μια χρονιά περαιτέρω στρατηγικού μετασχηματισμού -στο πλαίσιο του 5ετούς στρατηγικού πλάνου της αλυσίδας σούπερ μάρκετ- αποτέλεσε το 2024 για την ΑΒ Βασιλόπουλος, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες σε συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου στα Ιωάννινα ο Βrand President της εταιρείας, Νίκος Λαβίδας. Μάλιστα, ο ίδιος σημείωσε πως ο μητρικός όμιλος Ahold Delhaize συνεχίζει να επενδύει και να δείχνει εμπιστοσύνη στην ελληνική θυγατρική και έθεσε και τους στόχους για την επόμενη ημέρα της ΑΒ Βασιλόπουλος, που μεταξύ άλλων προβλέπουν τον εξορθολογισμό αλλά και την ενδυνάμωση του δικτύου καταστημάτων, την αναβάθμιση των τεχνολογικών υπηρεσιών, την περαιτέρω ανάπτυξη του e-commerce, την επέκταση του δικτύου franchise, την μείωση του εργατικού κόστους και την επιστροφή σε κέρδη. Επίσης υπογράμμισε πως δεν υπάρχει καμία σκέψη για πώληση της αλυσίδας την δεδομένη στιγμή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

Στόχος η επιστροφή στην κερδοφορία

Το 2024, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στο €1,94 δισ., έναντι €1,97 δισ. το 2023, υποχωρώντας κατά 1,8%. Ο κ. Λαβίδας τόνισε πως η νέα αυτή κάμψη είναι κατά κύριο λόγο αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης του δικτύου καταστημάτων, στο πλαίσιο της οποίας έκλεισαν 8- ζημιογόνα- καταστήματα ενώ 32 άλλα μετατράπηκαν σε franchise. To περιθώριο μεικτού κέρδους μειώθηκε κατά 0,5% στο 23,5% . Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν σε σχέση με το 2023, φτάνοντας στα €13,8 εκατ. από €6,4 εκατ καταγράφοντας άνοδο 115%, που, όμως όπως τόνισε ο κ. Λαβίδας προέρχεται κυρίως από διαγραφές/απομειώσεις παγίων, που προκύπτουν από την μετατροπή των εταιρικών σημειών σε franchise. Χωρίς να υπολογίζεται λοιπόν αυτή η παράμετρος, η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία ανήλθε σε €26,7 εκατ, αυξημένη κατά 1,4%. Ακόμη ο κ. Λαβίδας πως τα περιθώρια κέρδους ανήλθαν στα επίπεδα, που κινείται όλος ο κλάδος των σούπερ μάρκετ. «Αμφισβητείται από κάποιους αλλά είναι μετρημένα κουκιά» σημείωσε χαρακτηριστικά για το περίφημο 1,5% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, προσθέτοντας πως η αλυσίδα το 2024 απορρόφησε κόστη από έκτακτες νομθετικές ρυθμίσεις (5 εκατ. ευρώ) αλλά και από την αύξηση του κατώτατου μισθού (3,5 εκατ. ευρώ). Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε €68,7 εκατ. έναντι €59,6 εκατ. καταγράφοντας άνοδο 15%, ενώ η εταιρεία κατόρθωσε να βελτιώσει τις ζημιές στην τελική της γραμμή., Συγκεκριμένα, οι ζημιές προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 14,94 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 29,9% σε σύγκριση με τα 21,32 εκατ. ευρώ του 2023. Η βελτίωση αυτή αποτυπώνεται και στο τελικό αποτέλεσμα της χρήσης, με τις ζημιές μετά φόρων να υποχωρούν στα 15,79 εκατ. ευρώ, έναντι 19,28 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά — καταγράφοντας ετήσια μείωση της τάξεως του 18,1%. Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, στόχος της εταιρείας είναι να επιστρέψει στην κερδοφορία μέσα στα επόμενα δυο χρόνια με τον ίδιο αναφέρει πως αυτό ίσως να μπορέσει να γίνει στην χρήση του 2026. Δεν θέλησε να αναφέρει την πορεία που διαγράφει η αλυσίδα στο 9μηνο του 2025 αλλά τόνισε πως το τελευταίο διάστημα ακολουθεί τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς (+6,6%).

Θέλει να φτάσει τα 900 καταστήματα

Βασικός πυλώνας του επιχειρησιακού σχεδίου της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι το δίκτυο καταστημάτων και κύριο όχημα για την ανάπτυξη της εταιρείας είναι το franchise. Tο 2024 το ύψος των επενδύσεων της ανήλθε σε 41,5 εκατ. ευρώ και διατέθηκε κυρίως για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης και για την ανακαίνιση καταστημάτων, θέτοντας σε λειτουργία τρία (3) νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και πενήντα (50) καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchise). Στο τέλος της χρήσης, το δίκτυο πωλήσεων αριθμούσε 627 καταστήματα από τα οποία 279 εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 334 που ανήκαν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising) και 14 καταστήματα χονδρικής πώλησης. Την δεδομένη στιγμή, τον Σεπτέμβριο του 2025, το δίκτυο αριθμεί 652 καταστήματα εκ των οποίων τα 254 είναι εταιρικά και τα 384 franchise, ενώ τα καταστήματα cash&carry έχουν παραμείνει σταθερά. Μέχρι το τέλος του έτους ο συνολικός αριθμός καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος, αναμένεται να έχει φτάσει περίπου τα 670 σημεία, καθώς αναμένεται να παρουσιαστούν 13-14 ακόμη νέα franchise καταστήματα. Μάλιστα ο κ. Λαβίδας ανακοίνωσε και την επίσημη συμφωνία με την αλυσίδα Πτολεμαΐς στην Πτολεμαΐδα για την απόκτηση 5 από τα 8 καταστήματα της και την μετατροπή τους σε καταστήματα του δικτύου franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος. Πρόκειται για συμφωνία ανάλογη με εκείνη που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα με την αλυσίδα Τερζής στον Πύργο (τόσο στην Πτολεμαΐδα όσο και στον Πύργο η ΑΒ δεν διατηρούσε παρουσία) και ήδη έχουν βρεθεί οι 2 franchisees που θα αναλάβουν να «τρέξουν» τα καταστήματα.

Όσον αφορά το μέλλον, ο κ. Λαβίδας ανέφερε πως στόχος της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι να διαθέτει δίκτυο 900 σημείων σε όλη την Ελλάδα μέχρι το 2028, με τα 700 από αυτά να είναι franchise. Όπως δε τόνισε κάποια από αυτά θα είναι σημεία που ήδη υπάρχουν στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, στο πλαίσιο του νέου κύκλου συγκέντρωσης που καταγράφεται στον κλάδο.

                                                                                                    Πηγή:Businessnews.gr

spot_img

Διαβάστε επίσης

Σχετικά Άρθρα

spot_img