spot_img
spot_img

Τρεις μήνες πρακτικά χωρίς εξαγωγές μήλων

Αν και η ελληνική σεζόν των μήλων είχε μια πολλά υποσχόμενη αρχή, δυστυχώς η πραγματικότητα αποδείχθηκε πολύ διαφορετική, λέει η Ματούλα Κατσίκα, υπεύθυνη εξαγωγών και πωλήσεων του Α.Σ. Κισσάβου: «Η σεζόν του μήλου ξεκίνησε πολύ δυναμικά από την αρχή της μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2023. Η ζήτηση αυξανόταν και πιστεύαμε ότι θα συνεχίσουμε με αυτόν τον έντονο ρυθμό. Αλλά η έναρξη του πολέμου στην Παλαιστίνη ανέτρεψε τα πάντα. Από τις αρχές Νοεμβρίου 2023 έως τις αρχές Φεβρουαρίου 2024, οι ποσότητες των εξαγωγών στη Μέση Ανατολή ήταν αμελητέα. Έχουμε περάσει τρεις μήνες χωρίς εξαγωγική δραστηριότητα μέχρι τώρα». Ως αποτέλεσμα της χαμηλότερης ζήτησης, οι τιμές έχουν επίσης μειωθεί αρκετά, εξηγεί η Ματούλα Κατσίκα. «Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, ξεκινήσαμε δειλά δειλά μερικές αποστολές σε αυτές τις χώρες αφού ενεργοποιήσαμε τους πελάτες μας, δίνοντάς τους ανταγωνιστικές τιμές. Οι τιμές για τις κόκκινες ποικιλίες μειώθηκαν κατά 20 τοις εκατό και οι Granny Smiths κατά 10 τοις εκατό. Σε σύγκριση με πέρυσι, οι τιμές πώλησης είναι σαφώς καλύτερες. Όμως οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις αγορές τους. Πέρυσι αυτή την περίοδο είχαμε μεγάλο αριθμό εξαγωγών σε σχέση με σήμερα».

Επίσης, το στέλεχος του Α.Σ. Κισσάβου, εκτιμά ότι οι καταναλωτές δεν τρώνε τόσα μήλα όπως πριν σε αυτό το σημείο: «Οι αγορές κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς, με τον οποίο εννοώ την υποκατανάλωση μήλων. Τόσο εδώ στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, υπάρχει μια υποτονική στάση του αγορές. Ζητούνται μικρότερες ποσότητες και στις χαμηλότερες τιμές της αγοράς. Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα που έχει προκύψει είναι η μεταφορά και διανομή μήλων στις χώρες της Μέσης Ανατολής. Υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις αποστολές μας, με κίνδυνο επιδείνωσης της ποιότητα και υψηλότερο κόστος μεταφοράς, με αποτέλεσμα να καθυστερούμε τις πληρωμές μας. Και αυτό είναι ένα πρόβλημα που εμποδίζει τη δουλειά μας».

Καθώς η ζήτηση είναι αρκετά χαμηλή, πέφτουν και οι τιμές στα μήλα σύμφωνα με την Κατσικά: «Οι τιμές πέφτουν τώρα και αυτό γιατί μεγάλες ποσότητες μήλων παραμένουν απούλητες στις ψυκτικές αποθήκες. Ο καιρός που περνά μας ωθεί να κινούμαστε πιο εντατικά στις πωλήσεις, γιατί σε λίγους μήνες ξεκινάμε τα καλοκαιρινά φρούτα, όπως τα κεράσια και τα βερίκοκα. Αν θα υπάρχει μεγαλύτερη κινητικότητα, εξαρτάται από τη διάθεση των αγορών και τη διάθεση του καταναλωτή να καταναλώσει το προϊόν μας».

spot_img

Διαβάστε επίσης

Σχετικά Άρθρα

spot_img