Το ΥΠ.Α.Α.Τ. δημοσίευσε τα στοιχεία των εξαγωγών φρέσκων φρούτων και λαχανικών για την 17η Δεκεμβρίου 2021. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο ειδικός σύμβουλος του Incofruit Hellas, κ. Γιώργος Πολυχρονάκης, προέβη στον παρακάτω σχολιασμό:
Συνεχίσθηκε η συγκομιδή και εξαγωγή πορτοκαλιών και μανταρινιών. Για τα πορτοκάλια, η κατανάλωση στην Δυτική Ευρώπη έχει αποκατασταθεί όμως λόγω αυξημένων πωλήσεων φτηνότερων ισπανικών και τούρκικων προϊόντων οι τιμές είναι χαμηλές. Για τα μανταρίνια, η ζήτηση παραμένει ζωηρή εν όψει τροφοδότησης της αγοράς για τα Χριστούγεννα, με τη συγκομιδή των κλημεντίνων να έχει περαιωθεί και να παρουσιάζεται πρόωρη συγκομιδή της ποικιλίας Νόβα. Εφίσταται η προσοχή για έλεγχο των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών τους.
Συνεχίζονται με χαμηλούς ρυθμούς οι εξαγωγές μήλων και από 1/9-17/12/21 η εξαγωγή τους ανέρχεται σε 25.983 τόνους με ιδιαίτερη επισήμανση ότι στο αντίστοιχο διάστημα οι εισαγωγές μήλων ανήλθαν σε 19.858 τόνους εκ των οποίων οι 16.157 από τη Βόρεια Μακεδονία. Με βάση τα αποτελέσματα των έκτακτων ελέγχων φυτοπροστατευτικών προϊόντων που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του ΥπΑΑΤ, στο τρέχον 4ο τρίμηνο του 2021 διαπιστώθηκαν αυξημένες υπερβάσεις υπολειμμάτων σε εισαχθέντα φορτία μήλων και συγκεκριμένα σε ποσοστό 8,11% (3 φορτία). Εφίσταται η προσοχή σε τυχόν περιπτώσεις εξαγωγής εισαγομένων μήλων στην ανάλυσή τους για υπολείμματα φυτοφαρμάκων.
Από 1/9/2021 έως και 17/12/2021 οι αναγγελίες φορτίων που καταχωρήθηκαν στο ΜΕΝΟ για εξαγωγή-διακίνηση ακτινιδίων αφορούσαν 73.957 τόνους εκ των οποίων προς Ιταλία 33.793 τόνοι, ήτοι το 42,26% των εξαγωγών τους.
Χαιρετίζουμε την εξασφάλιση επάρκειας φυτοϋγειονομικών ελεγκτών για εφαρμογή του cold treatment των προς αποστολή φορτίων στις ΗΠΑ που εξασφάλισε η Διεύθυνση Προστασίας Φυτικής Παραγωγής του ΥΠΑΑΤ γεγονός που θα διευκολύνει και θα αυξήσει τις εξαγωγές μας. Από την άλλη, η μειωμένη παραγωγή χειμερινών φρούτων και λαχανικών, λόγω καιρικών συνθηκών, η έλλειψη εργατικών χεριών τόσο στο στάδιο της συγκομιδής όσο και της συσκευασίας σε συνδυασμό με το αυξημένο μεταφορικό κόστος (καύσιμα, ναύλα) δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή εμπορική πορεία.