spot_img
spot_img

Σούπερ μάρκετ: Τι αλλάζει στα ταμπελάκια των προϊόντων

Προσπάθεια για να μπει οριστικό τέλος στις απάτες με δήθεν προσφορές στα σούπερ μάρκετ καθώς αλλάζουν τα ταμπελάκια των προϊόντων στα ράφια, όπως αναφέρεται στη νέα απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ.

Συγκεκριμένα, αλλάζει ο τρόπος που θα αναγράφεται η τιμή και η ποσότητα των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ώστε να εκλείψουν φαινόμενα παραπλάνησης των καταναλωτών και  στα νέα ταμπελάκια των προϊόντων θα πρέπει να αναγράφεται:

  • η τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος
  • η τιμή ανά μονάδα μέτρησης
  • αλλά και η ονομασία του προϊόντος

Οι τιμές θα πρέπει να έχουν έντονη γραμματοσειρά και το μέγεθος των χαρακτήρων της τιμής ανά μονάδα μέτρησης θα πρέπει να είναι ίσο με το 70% τουλάχιστον με το μέγεθος των χαρακτήρων της τιμής πώλησης ανά συσκευασία. Επίσης οι τιμές θα πρέπει να αναγράφονται με  bold ενώ στα  μη συσκευασμένα προϊόντα θα  αναγράφεται με ευδιάκριτους και ευανάγνωστους χαρακτήρες  και δεν επιτρέπεται η αναγραφή της τιμής πώλησης για ποσότητες που αποτελούν υποδιαίρεση της μονάδας μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος.

Τα πρόστιμα

Σε όποιον παραβιάζει τις διατάξεις των άρθρων 2Α έως 2Δ επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος. Η επιβολή του ως άνω προστίμου δεν θίγει την εφαρμογή άλλων διατάξεων της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή και ιδίως την
εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2251/1994 (Α’ 191).

2. Το συνολικό ύψος του προστίμου, ανά έλεγχο, που επιβάλλεται σύμφωνα με την παρ. 1 δεν ξεπερνά:

α) Τις 3.000 ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών έως και 1.000.000 ευρώ.

β) τις 10.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 1.000.000 ευρώ έως και 10.000.000 ευρώ.

γ) τις 20.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 10.000.000 ευρώ έως και 50.000.000 ευρώ και

δ) τις 30.000 ευρώ ανά φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις με συνολικό κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 50.000.000 ευρώ.

3. Για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου ο κύκλος εργασιών της επιχείρησης υπολογίζεται σύμφωνα με το άρθρο 10 του ν. 3959/2011 (Α’ 93)».
Οι εξαιρέσεις

6. Από την υποχρέωση αναγραφής της τιμής της περ. β’ της παρ. 1 εξαιρούνται:

α) Τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων με εμβαδόν μικρότερο από 50 τετραγωνικά μέτρα, εφόσον δεν πωλούν προϊόντα αρτοποιίας,

β) τα περίπτερα,

γ) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης, εφόσον δεν εντάσσονται στο πλαίσιο καταστήματος πώλησης ομοειδών προϊόντων,

δ) μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,

ε) παγωτά καθαρού βάρους έως 200 γραμμάρια,

στ) σοκολάτες καθαρού βάρους έως 100 γραμμάρια,

ζ) προϊόντα καθαρού βάρους έως 50 γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,

η) προϊόντα καθαρού όγκου έως 50 χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,

θ) καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιΐας,

ι) είδη κοσμηματοπωλείου.

Η δοκιμαστική περίοδος

Έως τις 22 Μαΐου θα είναι  μια εβδομάδα δοκιμαστική στην οποία θα γίνονται συστάσεις στα σούπερ μάρκετ, όπως είπε χθες ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος αναφερόμενος στην νέα  υπουργική απόφαση για τα ταμπελάκια των προϊόντων . «Αυτό που αλλάζει με την υπουργική απόφαση είναι ότι πλέον η τιμή ανά μονάδα δεν θα είναι πλέον με μικρά γράμματα όπως ήταν στην άκρη στο καρτελάκι αλλά θα είναι μια προεξέχουσα πληροφορία μαζί με την τιμή της συσκευασίας » σημείωσε μεταξύ άλλων

spot_img

Διαβάστε επίσης

Σχετικά Άρθρα

spot_img