spot_img

Οι 10 τάσεις που παρουσιάζονται στη κατανάλωση οπωροκηπευτικών

Η νέα Έκθεση Τάσεων της Fruit Logistica παρουσιάστηκε λίγες μέρες πριν η έκθεση ανοίξει τις πύλες της και εξετάζει τις 10 τάσεις που αναμένεται να διαμορφώσουν τη βιομηχανία φρέσκων προϊόντων φέτος:

  1. Βιωσιμότητα: Τόσο κοινωνική όσο και περιβαλλοντική. Σύμφωνα με την έκθεση αποτελεί την πιο ισχυρή τάση που επηρεάζει ριζικά τις καταναλωτικές διαθέσεις ενώ η υιοθέτησή της από το σύνολο της παραγωγικής αλυσίδας αποτελεί μονόδρομο για τη μακροπρόθεσμη επιβίωση και ανάπτυξη της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών.
  2. Ενεργειακό κόστος: Ο υψηλός πληθωρισμός και το αυξανόμενο ενεργειακό κόστος οδηγούν στο συμπέρασμα πως κάθε διατροφικό αγαθό του οποίου η παραγωγή απαιτεί χαμηλές ενεργειακές εισροές θα έχει ανταγωνιστική τιμολόγηση και θα προτιμάται τελικώς από τους καταναλωτές.
  3. Διατροφική αξία: Διαχρονική αξία για τον τελικό καταναλωτή αποτελεί η θρεπτική αξία του εμπορευόμενου τρόφιμου, με την πανδημία να επιδρά καταλυτικά στην εδραίωση πιο υγιεινών προτύπων για το παγκόσμιο πληθυσμό δεδομένου του μικρότερου αριθμού θερμίδων που καταναλώθηκαν εξαιτίας της καραντίνας και του περιορισμού της οικονομικής δραστηριότητας.
  4. Τοπικά προϊόντα: Τα νέα υγειονομικά πρότυπα που γεννά η κοινωνική εμπειρία με τη πανδημία ισχυροποιούν την επιθυμία του καταναλωτή για φρέσκα προϊόντα, τα οποία μπορεί να τα προσφέρει ευκολότερα και γρηγορότερα η τοπική αγορά.
  5. Στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο: Οι πωλήσεις διατροφικών αγαθών μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων έχουν πάρει την ανιούσα τα τελευταία χρόνια σε Κίνα, Αμερική αλλά και στην Ευρώπη τόσο λόγω φόβου για τη φυσική επαφή με το προϊόν λόγω πανδημίας όσο και λόγω χαμηλότερων τιμών.
  6. Διαθεσιμότητα εργατικών χεριών: Οι υγειονομικοί αποκλεισμοί και οι ανακατατάξεις στην παραγωγική αλυσίδα τα τελευταία 2 χρόνια έχουν προκαλέσει σοβαρές ελλείψεις σε εργατικά χέρια παγκοσμίως, περιορίζοντας την παραγωγή τροφίμων που απαιτούν περισσότερες εργατοώρες.
  7. Αλυσίδα διανομής: Οι νέες και αυξανόμενες καταναλωτικές απαιτήσεις για πιο φρέσκα προϊόντα δημιουργούν επιβάλλουν την άμεση μεταφορά του τροφίμου από τον παραγωγό στο ράφι της λιανικής δίχως πολλούς μεσάζοντες.
  8. Βιοτεχνολογία: Οι σοβαρές βελτιώσεις στα ποιοτικά χαρακτηριστικά που επιτυγχάνονται μέσω της επένδυσης στη βιοτεχνολογία, ωθούν τον ανταγωνισμό στα ύψη με σκοπό την παραγωγή ολοένα και πιο ελκυστικών και θρεπτικών τροφίμων.
  9. Η εικόνα του τροφίμου: Οι μελέτες υποδεικνύουν πως οι καταναλωτές ενδιαφέρονται εξίσου τόσο για τη θρεπτικότητα του τροφίμου όσο και για την εικόνα που έχει το τρόφιμο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο μάτι.
  10. Τεχνολογική πρόοδος: Η συνεχής καινοτομία και η επένδυση στην τεχνολογία αιχμής τόσο στην παραγωγή όσο και στην διάθεση του τρόφιμου ανταμείβεται από τον καταναλωτή και βελτιώνει την αντίληψη της κοινωνίας για τον παραγωγό και το προϊόν.

Διαβάστε επίσης

Σχετικά Άρθρα