spot_img

Η ελληνική φράουλα κερδίζει όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της γερμανικής αγοράς

Ο Stefan Höpfl, υπεύθυνος αγοραστής φράουλας της εξειδικευμένης σε αυτήν την αγορά, εισαγωγικής εταιρείας από το Μόναχο «Früchte Widmann», μιλάει στα Φρουτονέα για το πως βλέπουν οι Γερμανοί εισαγωγείς την ελληνική φράουλα, τα πλεονεκτήματα της, αλλά και τις προκλήσεις που υπάρχουν ακόμα μπροστά της.

Κύριε pfl, τι ενδιαφέρον εκδηλώνουν οι Γερμανοί εισαγωγείς για την ελληνική φράουλα; Ανοίγουν οι ελληνικές φράουλες νέες αγορές εντός της Γερμανίας;

Αρχικά, θα ήθελα να σημειώσω πως η εταιρεία Früchte Widmann δεν είναι μόνο εισαγωγέας ελληνικής φράουλας, αλλά επιπλέον, αποτελεί μακροχρόνιο συνεργάτη των ελληνικών εταιρειών παραγωγής φράουλας. Άλλωστε, καθώς παράγουμε και οι ίδιοι στη Γερμανία υψηλής αξίας φράουλες, έχουμε άποψη επί των θεμάτων της παραγωγής.

Ήδη, λοιπόν, εδώ και αρκετά χρόνια εμείς επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με τους Έλληνες παραγωγούς. Η συνεργασία μας με την Ελλάδα μεγαλώνει, όσο μεγαλώνουν οι δουλειές μας με τη φράουλα. Μάλιστα, βλέπουμε ανάπτυξη στο ημερολόγιο των εισαγωγών μας (Δεκέμβριος έως Μάιος), ειδικά για τις ελληνικές φράουλες. Στην Ελλάδα η έκταση αυξάνεται, ενώ στην Ισπανία είναι στάσιμη.

Συνεπώς, οι ελληνικές φράουλες βρίσκονται σε φάση που κερδίζουν περισσότερους πελάτες στη Γερμανία. Ενώ οι ισπανικές φράουλες προτιμούνταν ξεκάθαρα τα τελευταία χρόνια, πλέον υπάρχουν όλο και περισσότεροι φίλοι του ελληνικού προϊόντος.

Ποιες ποικιλίες φράουλας αναζητά η γερμανική αγορά; Τι ιδιότητες πρέπει να έχουν αυτές οι φράουλες αλλά και ποια χαρακτηριστικά των ελληνικών φραουλών και των ελληνικών επιχειρήσεων αξιολογούνται θετικά από τους Γερμανούς εισαγωγείς;

Η γερμανική αγορά χρειάζεται σταθερές ποικιλίες με εμφανώς ελκυστική όψη. Μια τυπική γεύση φράουλας είναι επίσης σημαντική και, επιπλέον, απαραίτητη από την πρώτη έως την τελευταία μέρα της σεζόν.

Όσον αφορά την ελληνική φράουλα, έχει ξεκάθαρο πλεονέκτημα την πρώιμη έναρξη της σεζόν στα μέσα Νοεμβρίου. Παραπέρα, εκτιμούμε ιδιαίτερα την σταθερή ποιότητα και την αδιάλειπτη διαθεσιμότητα προϊόντος. Επίσης, σημαντικές είναι για εμάς οι μοντέρνες ποικιλίες, οι οποίες εκτός από σταθερότητα, χαρακτηρίζονται και από νοστιμιά. Τέλος, εξίσου σημαντικό στοιχείο για αυτό το πολύ ευαίσθητο προϊόν, είναι ο γρήγορος και αξιόπιστος εφοδιασμός των αγορών που πραγματοποιούν οι ελληνικές επιχειρήσεις.

Από ποιες άλλες χώρες εισάγονται στη Γερμανία φράουλες μεταξύ του Φεβρουαρίου και του Μαΐου; Το υπόλοιπο εισαγόμενο προϊόν αυτής της περιόδου ανταγωνίζεται έντονα το ελληνικό;

Οι εισαγωγές μας από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Μάιο περιορίζονται ουσιαστικά στο ελληνικό και το ισπανικό προϊόν. Λίγες ποσότητες φτάνουν επίσης από την Ολλανδία. Φράουλες από άλλες χώρες προέλευσης δεν παίζουν κανένα ρόλο για την εταιρεία Früchte Widmann κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Θα θέλαμε να μας κάνετε μια γενική κατηγοριοποίηση των εισαγόμενων στη Γερμανία φραουλών από την ακριβότερη στη φτηνότερη. Σε ποια θέση βρίσκονται οι ελληνικές και σε ποια οι ισπανικές φράουλες;

Δεν κάνουμε κατηγοριοποίηση με βάση τις χώρες προέλευσης, αλλά με κριτήριο την ποιότητα.  Πρώτα απ’ όλα, η επιλογή της ποικιλίας είναι καθοριστική. Οι πελάτες λιανικής μας προτιμούν σύγχρονες ποικιλίες φράουλας που διακρίνονται για την γεύση τους. Επίσης, για να εκτιμήσει κανείς μια ιδιαίτερη ποιότητα, είναι επίσης σημαντική μια ομοιογενής ταξινόμηση χρωμάτων και μεγεθών.

Το καθήκον μας για το μέλλον είναι να επικοινωνούμε τα ιδιαιτέρως ποιοτικά προϊόντα, ανάλογα με τα ειδικά χαρακτηριστικά του εκάστοτε πελάτη. Πρέπει μέσω κοινών μηνυμάτων μάρκας ή ποιότητας να καταστήσουμε τον πελάτη ικανό να αναγνωρίζει και να επιλέγει στοχευμένα την καλύτερη ποιότητα. Για αυτόν τον λόγο είναι σημαντικοί οι νέοι τρόποι επικοινωνίας.

Οι ιδιαίτερης ποιότητας φράουλες πρέπει να είναι συνεχώς διαθέσιμες καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Οι παραγωγοί, λοιπόν, αντιμετωπίζουν μια ιδιαίτερη πρόκληση εδώ: Η υψηλή ποιότητα πρέπει να επιβεβαιώνεται σε όλη τη σεζόν.

Το brand της φράουλας παίζει σημαντικό ρόλο για τους Γερμανούς εισαγωγείς; Υπάρχει κάποιο ελληνικό brand που ξεχωρίζει;

Αυτή τη στιγμή, ούτε εμείς ούτε οι πελάτες μας έχουμε ιδιαίτερη ευαισθησία σε κάποιο ελληνικό brand φράουλας. Σίγουρα υπάρχει ακόμα περιθώριο ανάπτυξης εδώ.

Ποιες είναι, λοιπόν, οι πλευρές που πρέπει να βελτιώσουν οι Έλληνες εξαγωγείς φράουλας για να αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στη γερμανική αγορά;

Νομίζω ότι η επιτυχία των τελευταίων ετών είναι επιβεβαίωση ότι αυτή τη στιγμή γίνεται πολύ καλή δουλειά, με προηγμένα πρότυπα παραγωγής, καλή επιλογή της ποιότητας του καρπού, επένδυση σε νέες ποικιλίες, συσκευαστήρια με ψυκτικό εξοπλισμό κλπ.

Σε αυτό το σημείο, λοιπόν, που έχουν έρθει τα πράγματα, το σημαντικότερο είναι να μην χαμηλώσει το ποιοτικό πρότυπο όσο αυξάνεται ό όγκος της παραγωγής. Διαφορετικά, θα χαθεί γρήγορα και η κερδισμένη εμπιστοσύνη των πελατών.

Früchte Widmann – Info
Η Früchte Widmann είναι εξειδικευμένη γερμανική εταιρεία φρούτων του δάσους, που ξεκινώντας τη δραστηριότητα της από την Λαχαναγορά του Μονάχου, επικεντρώνεται εδώ και δεκαετίες στην εισαγωγή φρέσκων berries και μανιταριών από όλον τον κόσμο. Επιπλέον, η Früchte Widmann παράγει φράουλες και blueberries σε δικά της κτήματα στη Γερμανία, την Ευρώπη και τη Νότια Αμερική, ενώ οι ιδιόκτητοι σταθμοί συσκευασίας στις ευρύτερες περιοχές του Μονάχου και του Ανόβερου της εξασφαλίζουν την απαραίτητη ευελιξία. Η Früchte Widmann τροφοδοτεί με τα προϊόντα της καθ’ όλη έτους τις χονδρικές και λιανικές αγορές της Γερμανίας και της Αυστρίας.

Φ.Κ.

Διαβάστε επίσης

Σχετικά Άρθρα