spot_img
spot_img

Ασιατικά ΜΜΕ επιβεβαιώνουν αλλαγές στις ροές αιγυπτιακών πορτοκαλιών και στις τιμές τους

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζεται, με μεγάλο αριθμό πλοίων να αναγκάζονται να πλεύσουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική λόγω των συνεχιζόμενων επιθέσεων από τις ένοπλες δυνάμεις των Χούθι. Τα φρούτα και τα λαχανικά που εξάγονται από την Ευρώπη προς τη Μέση Ανατολή και την Ασία πρέπει να επιπλέουν στη θάλασσα για δύο επιπλέον εβδομάδες, αντιμετωπίζοντας τον κίνδυνο να σαπίσουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Οι εξαγωγείς φρούτων και λαχανικών στη νότια Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική κατά μήκος των ακτών της Μεσογείου αντιμετωπίζουν τον υψηλότερο κίνδυνο.Σύμφωνα με εκτιμήσεις, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023, 150 λιγότερα πλοία πέρασαν από τη διώρυγα του Σουέζ τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, πράγμα που σημαίνει ότι περίπου 5 εκατομμύρια τόνοι φορτίου δεν στάλθηκαν καθόλου ή είχαν αναδρομολογηθεί γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.Σε αυτό το στάδιο επηρεάζονται περισσότερο τα αιγυπτιακά εσπεριδοειδή, ιδίως τα πορτοκάλια. Αυτή τη στιγμή είναι η περίοδος αιχμής για τις αιγυπτιακές εξαγωγές πορτοκαλιών και μεγάλη ποσότητα πορτοκαλιών περιμένει να αποσταλεί στις αγορές της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Ασίας. Η Αίγυπτος είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής εισαγόμενων πορτοκαλιών της Κίνας. Το χειμώνα, τα εισαγόμενα πορτοκάλια της Κίνας προέρχονται κυρίως από την Αίγυπτο.Πριν από λίγο καιρό, οι εξαγωγές αιγυπτιακών πορτοκαλιών στην ασιατική αγορά διακόπηκαν προσωρινά. Ορισμένοι παραγωγοί πορτοκαλιών επιλέγουν τώρα να αποστέλλουν στις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Ασίας μέσω της δυτικής Μεσογείου και της Αφρικής. Η Ευρώπη αποτελεί επίσης σημαντική εξαγωγική αγορά για τα αιγυπτιακά πορτοκάλια, αλλά η ζήτηση στην αγορά αυτή είναι σχετικά σταθερή. Τα ισπανικά πορτοκάλια θα βγουν επίσης στην αγορά αργότερα και η ευρωπαϊκή αγορά δεν μπορεί να διαχειριστεί τις τεράστιες αποστολές προς τη Μέση Ανατολή και την Ασία.Η παράκαμψη των αιγυπτιακών πορτοκαλιών γύρω από την Αφρική όχι μόνο θα επιμηκύνει τον χρόνο μεταφοράς, αλλά και θα αυξήσει το κόστος για τους παραγωγούς, γεγονός που αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών πώλησης στην αγορά.

spot_img

Διαβάστε επίσης

Σχετικά Άρθρα

spot_img