Η συγκομιδή της σεζόν 2023/24 έχει πλέον ολοκληρωθεί στη Νέα Ζηλανδία, με χαμηλότερες αποδόσεις και μειωμένο όγκο καλλιέργειας σε σχέση με την περασμένη σεζόν (δείτε αναλυτικά στον σχετικό πίνακα).
Ωστόσο, ο Dan Mathieson, CEO της Zespri, σημειώνει πως η ζήτηση και ο ρυθμός πωλήσεων των καρπών εξελίσσονται ικανοποιητικά. Συγκεκριμένα, αναφέρει πως «καθώς η ζήτηση για τα φρούτα μας παραμένει ισχυρή, συνεχίζουμε να σημειώνουμε καλή πρόοδο στην πώληση της σοδειάς αυτής της σεζόν, καθώς προσπαθούμε να διατηρήσουμε υψηλά ποσοστά πωλήσεων κάθε εβδομάδα για να υποστηρίξουμε ένα νωρίτερο τέλος της σεζόν. Από τα τέλη Ιουνίου, είχαμε παραδώσει πάνω από 52 εκατομμύρια κιβώτια με φρούτα, που είναι σχεδόν το 40% της σοδειάς αυτής της σεζόν. Παρά την καθυστερημένη έναρξη της σεζόν, οι πωλήσεις του SunGold Kiwifruit είναι σχεδόν στο ίδιο σημείο με πέρυσι – περίπου το 43% έχει πωληθεί, ενώ είμαστε πιο μπροστά στη διακίνηση πράσινων ακτινιδίων αυτής της σεζόν – περίπου 30% έχει παραδοθεί– δεδομένων των μειωμένων όγκων πράσινων ακτινιδίων που έχουμε φέτος.
Το επίκεντρο των ομάδων της αγοράς μας είναι να εργάζονται με τα μεγάλα μεγέθη, τα οποία πουλάμε γρήγορα, ενώ με τα πράσινα φρούτα μας να γίνονται δεκτά από τους πελάτες στην Ασία και την Ευρώπη, είμαστε σε καλή θέση καθώς προχωράμε στη συνηθισμένη περίοδο πιο αργής διακίνησης, λόγω των καλοκαιρινών φρούτων. Επίσης, ορισμένες από τις βασικές μας προωθητικές καμπάνιες ξεκίνησαν στη Βόρεια Αμερική, όπου η ποιότητα παρακολουθείται καλά στις αρχικές μας αποστολές, και έχουμε δει επίσης κάποια καλά αποτελέσματα στις ασιατικές αγορές μας».
Ανεβασμένη σε σχέση με πέρυσι η ποιότητα
Όσον αφορά την ποιότητα των καρπών, τα αποτελέσματα των ελέγχων αυτής της σεζόν παραμένουν θετικά, αντανακλώντας τη σημαντική προσπάθεια που έχει καταβληθεί σε ολόκληρο τον κλάδο. Οι επιθεωρήσεις των φρούτων σε όλους τους κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν δείξει βελτιώσεις σε σχέση με την περασμένη σεζόν. Τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα των ποιοτικών ελέγχων δείχνουν ότι τα προβλήματα που σχετίζονται με τη συσκευασία, όπως τα φρούτα που λείπουν από τα κουτιά ή τα προβλήματα ετικετών, είναι συγκρίσιμα με αυτά που έχουμε δει τα τελευταία πέντε χρόνια, ενώ τα επίπεδα ελαττωμάτων που σχετίζονται με την αποθήκευση είναι σημαντικά χαμηλότερα από της περασμένης σεζόν και είναι συγκρίσιμα με άλλα πρόσφατα χρόνια. Το ποσοστό επιτυχίας των ελέγχων επί του συσκευαστικού πεδίου μέχρι σήμερα για το Zespri SunGold Kiwifruit είναι 76,9 %, από 66,7% την ίδια περίοδο πέρυσι. Υπήρξαν παρόμοιες βελτιώσεις στο τρέχον ποσοστό ελέγχων για το Zespri Green που είναι 75,7%, από 68,4% την ίδια περίοδο πέρυσι. Τέλος, τα φρούτα στην αγορά συνέχισαν να αποδίδουν καλά, με τα σημερινά επίπεδα των συνολικών ελαττωμάτων να βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα από ό,τι την ίδια περίοδο την περασμένη σεζόν.
Νέος Επικεφαλής της Zespri για την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική
Η Zespri είναι στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσει τον διορισμό του Steven Martina ως νέου Προέδρου της Zespri στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Ο Steven θα ηγηθεί του έργου της ευρωπαϊκής και βορειοαμερικανικής της Zespri για τη δημιουργία βιώσιμης μακροπρόθεσμης αξίας για τους καλλιεργητές ακτινιδίων, προσφέροντας στους τοπικούς καταναλωτές το κορυφαίο χαρτοφυλάκιο επώνυμων ακτινιδίων στον κόσμο. «Είμαστε χαρούμενοι που διορίσαμε κάποιον με το εύρος της εμπειρίας του Steven και που ευθυγραμμίζεται τόσο στενά με τον σκοπό και τις αξίες μας», σημείωσε ο CEO της Zespri, Dan Mathieson. Ο Steven Martina ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της The Greenery, μιας διεθνούς εταιρείας φρούτων και λαχανικών με έδρα την Ολλανδία, η οποία έχει ετήσιο κύκλο εργασιών περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Η Zespri είναι η δεύτερη πιο αναγνωρίσιμη μάρκα στην αγορά φρούτων και λαχανικών της Ισπανίας
Η Zespri κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην έκθεση «Brand Footprint 2023» της Kantar, σχετικά με την αναγνωρισιμότητα των brands για τον τομέα των φρούτων και λαχανικών, ξεπερνώντας γνωστές μάρκες όπως η Florette και η Marlene. Μόνο το Plátano de Canarias, μια τοπική μάρκα με πλούσια ιστορία και ισχυρή σύνδεση με τους Ισπανούς καταναλωτές, κατέλαβε υψηλότερη θέση. Η έκθεση της Kantar “Brand Footprint 2023” στην Ισπανία επισημαίνει τις κορυφαίες μάρκες σε διάφορους τομείς. Για να καθορίσει την κατάταξη, η Kantar λαμβάνει υπόψη τη διείσδυση μιας επωνυμίας και τον αριθμό των φορών που επιλέγεται ετησίως από τα νοικοκυριά στην Ισπανία, δημιουργώντας έναν δείκτη επιτυχημένων εμπορικών σημάτων που έχουν απήχηση στους καταναλωτές.