Η Fruit Attraction γιόρτασε την 15η επέτειό της με στυλ στις 3-5 Οκτωβρίου. Η έκθεση, η οποία διοργανώθηκε από την IFEMA MADRID και την FEPEX και φέτος είχε ως φιλοξενούμενη περιοχή την Ανδαλουσία, κατέγραψε τη μεγαλύτερη συμμετοχή στην ιστορία της με 2.000 εκθέτριες εταιρείες από 56 χώρες, έκταση άνω των 64.000 τετραγωνικών μέτρων και προσέλευση 90.000 επαγγελματιών από 135 χώρες.
Η Fruit Attraction σε αριθμούς
Συνολικά, για πρώτη φορά, 9 περίπτερα του εκθεσιακού χώρου της Μαδρίτης φιλοξένησαν τη μεγάλη προσφορά φρούτων και λαχανικών και της υποστηρικτικής βιομηχανίας και των υπηρεσιών που συγκεντρώνει αυτή η διοργάνωση, γεγονός που σημαίνει αύξηση 10% στην πληρότητα και τη συμμετοχή σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση, ενσωματώνοντας τη συμμετοχή 316 νέων εταιρειών.
Αυτή τη φορά, ο χώρος των φρέσκων προϊόντων καταλαμβάνει σχεδόν το 70% της έκθεσης και είναι κατά 14% μεγαλύτερος από ό,τι την προηγούμενη χρονιά. Η Περιοχή της Βοηθητικής Βιομηχανίας αντιπροσωπεύει το 25% και παρουσίασε αύξηση σε δύο από τους τομείς της: Biotech Attraction, +5%, και Smart Agro, +20%. Ο τομέας Fresh Food Logistics σημείωσε επίσης αύξηση άνω του 31%, με τη συμμετοχή 48 εταιρειών.
Η ισπανική συμμετοχή αντιπροσώπευσε το 60% της έκθεσης, ενώ το διεθνές τμήμα το 40%, καταγράφοντας τη συμμετοχή 56 χωρών. Στην έκθεση συμμετείχαν 17 νέες αγορές, όπως η Αυστρία, η Δανία, η Κύπρος και η Βουλγαρία, οι οποίες ενίσχυσαν την ισχυρή ευρωπαϊκή παρουσία.
Διευρυμένο πρόγραμμα hosted buyers
Ένας από τους μεγάλους στόχους της Fruit Attraction ήταν να προσφέρει μια πλατφόρμα για διεθνή προώθηση και επέκταση στοχευμένων επαγγελματικών επαφών. Στο πλαίσιο αυτό, η IFEMA MADRID, με τη συνεργασία του ισπανικού Υπουργείου Γεωργίας, Αλιείας και Τροφίμων και της ICEX, ενεργοποίησε και πάλι το Πρόγραμμα Διεθνών Αγοραστών, το οποίο προσέλκυσε στην έκθεση περισσότερους από 700 αγοραστές από 70 χώρες, καθώς και διευθυντές αγορών λιανικής, εισαγωγείς και χονδρέμπορους. Οι “Διακεκριμένες Χώρες Εισαγωγής” αυτής της διοργάνωσης ήταν η Βραζιλία, οι Ηνωμένες Πολιτείες και ο Καναδάς.
Πλήρες και πολύπλευρο πρόγραμμα δραστηριοτήτων
Η Fruit Attraction 2023 προσέφερε ένα πλήρες πρόγραμμα δραστηριοτήτων. Τα φόρουμ της θα φιλοξένησαν συνολικά 75 παρουσιάσεις που κατανεμήθηκαν σε έξι χώρους. Το VII Συνέδριο Grape Attraction, το Συνέδριο Biotech Attraction και το Συνέδριο Biofruit διεξήχθησαν στο Fruit Forum, ενώ οι παρουσιάσεις των εκθετών πραγματοποιήθηκαν στα διάφορα Fruit Next Forums. Η έκθεση θα φιλοξένησε επίσης το Biotech Forum και το III Fresh Food Logistics The Summit, που διοργάνωσε η Alimarket”.
Τέλος, το μαρούλι ήταν το πρωταγωνιστικό προϊόν της φετινής χρονιάς, συγκεντρώνοντας διάφορες πρωτοβουλίες στο Lettuce Attraction, με τη συνεργασία της Proexport, γύρω από ένα από τα λαχανικά που καταναλώνονται περισσότερο στον κόσμο.
Πόλος έλξης τα ελληνικά ακτινίδια
Με ένα καλαίσθητο ομαδικό booth συμμετείχε στη φετινή Fruit Attraction η ελληνική ομάδα εταιρειών της Freskon, ενώ και όσες ελληνικές εταιρείες επέλεξαν να παρουσιαστούν κατά μόνας είχαν να επιδείξουν αντίστοιχη οργάνωση και επιμέλεια. Όπως ήταν αναμενόμενο στα προωθητικά υλικά, στις βιτρίνες-προθήκες, αλλά και στις συζητήσεις των ελληνικών επιχειρήσεων κυριαρχούσε το άρωμα του ακτινιδίου, με την εγνωσμένη ποιότητα της ελληνικής παραγωγής σε συνδυασμό με τη δυναμική της να αποτελεί πόλο έλξης για εισαγωγείς από όλον τον κόσμο.
Με την ειδική έκδοση των Φρουτονέων ανά χείρας
Πολύτιμο όπλο στην προσέλκυση νέων ενδιαφερόμενων αγοραστών ακτινιδίου στα ελληνικά περίπτερα αποτέλεσε η έγκαιρη προετοιμασία της ειδικής έκδοσης των Φρουτονέων για τα ακτινίδια, η οποία είχε αποσταλεί ηλεκτρονικά σε όλες τις εταιρείες από όλον τον κόσμο που συμμετείχαν στην τελευταία Fruit Attraction και Fruit Logistica. Σε φυσική μορφή, η περιεκτική αυτή έκδοση με πολύτιμες εμπορικές πληροφορίες και αναλύσεις, καθώς και λαμπερές συμμετοχές εταιρειών και διακεκριμένων στελεχών του κλάδου από όλον τον κόσμο κόσμησε όλα τα ελληνικά Stand, όλες τις εταιρείες ακτινιδίου από όλον τον κόσμο, τα ισπανικά και ιταλικά περίπτερα, ειδικά επιλεγμένα άλλα Stand, καθώς και τα διεθνή περίπτερα Τύπου. Χαρακτηριστικά είναι τα στιγμιότυπα με τις εμπορικές συζητήσεις για τα ακτινίδια στα ελληνικά περίπτερα να καταλήγουν στην προμήθεια του σχετικού τεύχους από τους επισκέπτες.
Quo vadis kiwi?
Η Fruit Attraction λοιπόν ολοκληρώθηκε φτιάχνοντας εν πολλοίς τους εμπορικούς διαδρόμους μέσα από τους οποίους θα κινηθούν και φέτος τα ελληνικά ακτινίδια, η συγκομιδή των οποίων ξεκινάει σε λίγες ημέρες. Η ειδική έκδοση των Φρουτονέων συνόδεψε τον ελληνικό, αλλά και διεθνή κλάδο των ακτινιδίων σε αυτό το νέο σήκωμα της αυλαίας. Πλέον ο λόγος ανήκει στην αγορά. Όσο για το τι λέει και που το πάει η αγορά σε όλον τον κόσμο, η απάντηση θα δοθεί στις 13 Απριλίου στη Θεσσαλονίκη και στην 8η Freskon, στα πλαίσια της οποίας θα πραγματοποιηθεί ειδικό Forum με τίτλο “Quo vadis kiwi?”. Το Forum που ήδη ετοιμάζεται από τα Φρουτονέα θα συγκεντρώσει, όπως και οι άλλες πρωτοβουλίες του περιοδικού, σημαίνοντα στελέχη της ελληνικής και διεθνούς βιομηχανίας ακτινιδίων που θα θέσουν επί τάπητος τα βασικά ζητήματα και προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς. Για περισσότερες πληροφορίες και νεότερες ειδήσεις σχετικά με το Forum “Quo vadis kiwi?” μην χάσετε τις επόμενες έντυπες και ηλεκτρονικές εκδόσεις των Φρουτονέων.