spot_img
spot_img

«Quo Vadis Kiwi?: Τα βασικά συμπεράσματα του Forum Ακτινιδίου

Το αδιαχώρητο επικράτησε στο hall εκδηλώσεων της Freskon (11-13/4/24) την τρίτη ημέρα της έκθεσης, όταν έλαβε χώρα το Διεθνές Forum Ακτινιδίου “Quo Vadis Kiwi?”, που διοργάνωσε το περιοδικό Φρουτονέα. Σε αυτό συμμετείχαν διακεκριμένοι εκπρόσωποι της αλυσίδας αξίας του ακτινιδίου από την Ελλάδα και το εξωτερικό, απαντώντας σε «καυτά» ερωτήματα που τους έθεσαν ζωντανά τόσο το δημοσιογραφικό επιτελείο του περιοδικού μας, όσο και το ίδιο το κοινό που παρακολούθησε την εκδήλωση.

Ειδικότερα, ομιλητές του Forum ήταν ο Αθανάσιος Μολασιώτης, Καθηγητής στο Τμήμα Γεωπονίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Διευθυντής του Εργαστηρίου Δενδροκομίας του ΑΠΘ, ο Δημήτρης Παπακωνσταντίνου, Reefer Manager & Balkan Commercial Supervisor της Mediterranean Shipping Company Greece S.A., ο Marcello Guidi, Διευθυντής Εξαγωγών της Apofruit Italia, ο Dario Vegetti, Επικεφαλής των Ευρωπαϊκών Προμηθειών της Zespri, η Laura Stocchi, Υπεύθυνη Στατιστικών Ερευνών στο CSO.  Μάλιστα, ο Γεώργιος Σαρανταυγάς, Director – Business Standards & Solutions της GS1 Association Greece και ο Kevin Pirazzini, Product Sales Manager της Unitec Group παρουσίασαν λύσεις σε τεχνικές προκλήσεις του ακτινιδίου.

Χορηγός της εν λόγω εκδήλωσης ήταν η UNITEC και υποστηρικτές οι εταιρείες MSC – MEDITERRANEAN SHIPPING COMPANY GREECE S.A., PREPAC AEBE, ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΑΕ, ΜΠΑΛΑΚΑΝΑΚΗ ΑΦΟΙ ΑΒΕΕ, GS1 ASSOCIATION GREECE, ΣΟΥΛΗΣ ΑΒΕΕ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΧΑΡΤΙΟΥ ΑΒΕΕ, ΕΑΣ ΚΑΒΑΛΑΣ. Το Forum Ακτινιδίου παρουσίασε ο γεωπόνος και βραβευμένος Brand Strategist από την εταιρεία Tropos Branding, κ. Χρήστος Κατσάνoς.

Παρακάτω παρουσιάζονται τα βασικά σημεία του Forum Ακτινιδίου με μια ματιά:

  • Οι καλλιεργητικές μέθοδοι, η μετασυλλεκτική διαχείριση του ακτινιδίου και οι προοπτικές του κλάδου αλλάζουν με την εμφάνιση των κοινοπραξιών, που μπορούν να ανεβάσουν το ακτινίδιο σε πάνω από το 1% της παγκόσμιας κατανάλωσης φρούτων. Οι κοινοπραξίες είναι που επηρεάζουν την αγορά και αλλάζουν τις παγκόσμιες τάσεις με την επιθετική τους πολιτική.
  • Το ακτινίδιο Hayward είναι ένα προϊόν με ένδοξο παρελθόν, ισχυρό παρόν -αλλά και αβέβαιο μέλλον.
  • Οι συγκυρίες για την ελληνική καλλιέργεια είναι ευνοϊκές, με το πράσινο ακτινίδιο να παραμένει κυρίαρχο, καθώς υπάρχει τεχνογνωσία, και θα καλύψει το τεράστιο κενό του ιταλικού πράσινου ακτινιδίου. Ωστόσο, τα επόμενα χρόνια -απόρροια της παγκόσμιας τάσης- θα εγκατασταθούν και κιτρινόσαρκες ποικιλίες.
  • Ο ανταγωνισμός προς τα πράσινα ελληνικά ακτινίδια που χαλαρώνει από τη Νέα Ζηλανδία, θα αντισταθμιστεί από την ένταση του ανταγωνισμού από τα πράσινα ακτινίδια της Χιλής.
  • Η Ελλάδα θα ξεπεράσει τους 400.000 τόνους παραγωγής πράσινου ακτινιδίου και πρέπει να προγραμματίσει από τώρα την αποθήκευσης των προϊόντων, αλλά κυρίως την πώληση.
  • Η άναρχη φύτευση στην Ελλάδα οφείλεται στο ότι οι παραγωγοί δεν είναι συσπειρωμένοι σε συνεταιρισμούς και ομάδες παραγωγών, που να δίνουν σωστή ενημέρωση γύρω από τις τιμές, τις τάσεις της αγοράς κ.λπ.
  • Η Zespri είναι πολύ ικανοποιημένη από τη συνεργασία της με τους Έλληνες εταίρους της τα -σχεδόν- δέκα τελευταία χρόνια και βλέπει λαμπρό μέλλον σε αυτήν.
  • Η Zespri είναι αποφασισμένη να συνεχίσει τη συζήτηση εντός των κόλπων του νεοζηλανδικού κλάδου για την επέκταση των φυτεύσεων Sun Gold, καθώς η επίτευξη δωδεκάμηνης και προμήθειας των παγκόσμιων αγορών με τα εν λόγω ακτινίδια από το Νότιο και από το Βόρειο Ημισφαίριο, είναι στρατηγικής σημασίας.
  • Το τονάζ της κόκκινης ποικιλίας Zespri Ruby Red αυξάνεται ετησίως, αλλά οι γνώσεις του κλάδου πάνω στο κόκκινο ακτινίδιο δεν είναι ακόμη ολοκληρωμένες. Γίνεται έρευνα για ποικιλίες κατάλληλες για παρουσία και στο Βόρειο Ημισφαίριο, αλλά αυτές θα γίνουν γνωστές κι εκμεταλλεύσιμες όταν κριθούν οριστικά κατάλληλες.
  • Το ιταλικό πράσινο ακτινίδιο μειώνεται, καθώς πλήττεται ακόμα από ασθένειες. Ωστόσο, παραμένει στο 74-75% της συνολικής ιταλικής παραγωγής. Το κίτρινο ακτινίδιο αντιπροσωπεύει το 24-25% με αυξανόμενη τάση, ενώ το κόκκινο μόλις που ξεκινάει, με 1%.
  • Ο ιταλικός κλάδος προσπαθεί να δημιουργήσει κατηγοριοποίηση στην αγορά του πράσινου ακτινιδίου, με μία κοινή πρωτοβουλία εισαγωγής της πράσινης club premium ποικιλίας Dulcis. Στόχος είναι να μπορεί σε μερικά χρόνια να επιτύχει όγκους για προγράμματα προμηθειών σε όλη την Ευρώπη.
  • Απάντηση στο διεθνή αυξανόμενο ανταγωνισμό μπορεί να δώσει μόνο η δημιουργία ξεχωριστών προϊόντων, που δίνουν διέξοδο από την παλιά λογική “a kiwi is a kiwi”. Αυτό προϋποθέτει τους κατάλληλους όγκους για δωδεκάμηνη προμήθεια. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με club ποικιλίες, οι οποίες χρειάζονται διεθνείς κοινοπραξίες.
spot_img

Διαβάστε επίσης

Σχετικά Άρθρα

spot_img