spot_img
spot_img

186 εκατ. ευρώ η χρηματοδότηση για τα προγράμματα προώθησης αγροδιατροφικών προϊόντων από την Ε.Ε.

Την ενίσχυση επενδύσεων 185,9 εκατ. ευρώ σε δραστηριότητες προώθησης τροφίμων και ποτών που παράγονται στην ΕΕ προγραμματίζει το 2023 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Εξ αυτών 83,1 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την προώθηση στο εξωτερικό, ειδικά σε περιοχές με υψηλές δυνατότητες ανάπτυξης: Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Σιγκαπούρη, Βόρεια Αμερική, Νέα Ζηλανδία, Αυστραλία και Ηνωμένο Βασίλειο, που απορροφά το 25% των αγροδιατροφικών εξαγωγών της ΕΕ, ενώ 36 εκατ. ευρώ θα στηρίξουν την προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών. Επίσης, έως 28 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για εκστρατείες βιολογικών προϊόντων και 19 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την προώθηση φρέσκων φρούτων & λαχανικών.

Αναλυτικότερα, σε σχετική ανακοίνωση, που δόθηκε στην δημοσιότητα με ημερομηνία 16 Δεκεμβρίου, αναφέρονται τα εξής:

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα διαθέσει 185,9 εκατ. ευρώ το 2023 για τη χρηματοδότηση δραστηριοτήτων προώθησης βιώσιμων και υψηλής ποιότητας γεωργικών προϊόντων διατροφής της ΕΕ, τόσο στην ΕΕ όσο και παγκοσμίως. Το πρόγραμμα εργασίας του 2023 για την πολιτική προώθησης που εγκρίθηκε σήμερα από την Επιτροπή συμβάλλει στην υλοποίηση των πολιτικών προτεραιοτήτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την περίοδο 2019-2024, ιδίως της στρατηγικής «Από το αγρόκτημα στο πιάτο».

Τα επιλεγμένα για το 2023 έργα προώθησης αναμένεται να αναδείξουν και να ευνοήσουν προϊόντα που συμμορφώνονται με στόχους όπως η βιωσιμότητα της γεωργίας της ΕΕ, η προώθηση της καλής διαβίωσης των ζώων και η προώθηση της κατανάλωσης νωπών φρούτων και λαχανικών, καθώς και υγιεινών και βιώσιμων διατροφικών συνηθειών.
Τα διαθέσιμα ποσά για τις επιλεγμένες για το 2023 εκστρατείες κατανέμονται σχεδόν εξίσου μεταξύ της προώθησης στην εσωτερική αγορά της ΕΕ και σε τρίτες χώρες, με 83,3 εκατ. ευρώ και 83,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Εκτός της ΕΕ, οι χώρες και οι περιφέρειες με υψηλό δυναμικό ανάπτυξης προσδιορίζονται ως κύριοι στόχοι προώθησης. Σε αυτές περιλαμβάνονται η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, η Σινγκαπούρη και η Βόρεια Αμερική. Η Νέα Ζηλανδία και η Αυστραλία μπορούν επίσης να αποτελέσουν νέες ευκαιρίες αγοράς για τους Ευρωπαίους εξαγωγείς. Τέλος, το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει μία από τις κύριες εξαγωγικές αγορές για τα γεωργικά προϊόντα διατροφής της ΕΕ, καθώς απορροφά το 25 % των εξαγωγών της ΕΕ-27.

Οι προσκλήσεις υποβολής προτάσεων για τις προσεχείς εκστρατείες του 2023 θα δημοσιευτούν τον Ιανουάριο του 2023 από τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό Έρευνας. Ένα ευρύ φάσμα φορέων, όπως επαγγελματικές οργανώσεις, οργανώσεις παραγωγών και ομάδες αρμόδιες για δραστηριότητες προώθησης γεωργικών προϊόντων διατροφής, είναι επιλέξιμες να υποβάλουν αίτηση χρηματοδότησης και τις προτάσεις τους. Τα λεγόμενα «απλά» προγράμματα μπορούν να υποβληθούν από μία ή περισσότερες οργανώσεις από την ίδια χώρα της ΕΕ. Τα «πολυπρογράμματα» προέρχονται από τουλάχιστον δύο εθνικές οργανώσεις από τουλάχιστον δύο κράτη μέλη ή από μία ή περισσότερες ευρωπαϊκές οργανώσεις.

Οι εκστρατείες προώθησης των γεωργικών προϊόντων της ΕΕ έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν νέες ευκαιρίες στην αγορά για τους γεωργούς της ΕΕ και την ευρύτερη βιομηχανία τροφίμων, καθώς και για να τους βοηθούν να βελτιώνουν τις επιχειρήσεις τους. Εκτός από την αύξηση της βιώσιμης παραγωγής και κατανάλωσης γεωργικών προϊόντων, η πολιτική προώθησης υποστηρίζει επίσης τη βιώσιμη ανάκαμψη του αγροδιατροφικού τομέα της ΕΕ σε ένα δύσκολο οικονομικό πλαίσιο».

Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:

spot_img

Διαβάστε επίσης

Σχετικά Άρθρα

spot_img