spot_img
spot_img

Ευκαιρίες για περισσότερο εμπόριο αναδείχθηκαν στο Webinar ενίσχυσης των επιχειρηματικών σχέσεων ελληνικών και ισπανικών εταιρειών

Η ελληνική και η ισπανική επιχειρηματική κοινότητα φρούτων και λαχανικών μπορούν να διευρύνουν το πεδίο συναλλαγών τους και αξίζει να εκμεταλλευτούν τις καλές ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει η μια στην άλλη, αλλά για αυτό χρειάζεται μεγαλύτερη και σταθερότερη επικοινωνία μεταξύ τους.

Αυτό είναι το συμπέρασμα που βγήκε από τη συζήτηση που εκτυλίχθηκε μεταξύ ελληνικών και ισπανικών επιχειρήσεων και κλαδικών φορέων στο πλαίσιο του εμπορικού webinar που διοργανώθηκε την περασμένη Παρασκευή από το Ισπανό-Ελληνικό Εμπορικό Επιμελητήριο και την Πρεσβεία της Ελλάδας στη Μαδρίτη, με την υποστήριξη του περιοδικού “Φρουτονέα”, υπό τον τίτλο “Ελλάδα και Ισπανία, συμπληρωματικοί παραγωγοί και αγορές στον τομέα των Οπωροκηπευτικών”.

Στο webinar τοποθετήθηκαν κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εξαγωγικά στην Ισπανία (ΕΑΣ Καβάλας, Zeus KIwi), εισαγωγικές εταιρείες από την Ελλάδα και την Ισπανία (Menelaos Fresh, Hermanos Montes), επιχειρηματικές ενώσεις και διαχειριστικοί οργανισμοί του εμπορίου (ΟΚΑΑ, Asomafruit, FEPEX, Mercamadrid) και συμβουλευτικές εταιρείες (KRGO Consulting), καθώς επίσης παρενέβησαν με γνώμες ή ερωτήσεις αρκετές ακόμα εταιρείες που παρακολούθησαν το webinar.

Οι άξονες ενίσχυσης των εμπορικών δεσμών

Όπως εξήχθη από τη συζήτηση, επειδή και οι δύο χώρες έχουν ισχυρή παραγωγή φρούτων και λαχανικών, μπορεί οι δεσμοί τους δεσμοί σε αυτόν τον τομέα να μην περάσουν ποτέ σε ενα χαρακτήρα άλλον από αυτόν της αλληλοσυμπληρωματικότητας και των spot συναλλαγών, αλλά είναι σαφές πως υπάρχει αμφίπλευρο ενδιαφέρον για μια πιο ολοκληρωμένη αξιοποίηση των καλών ευκαιριών που κάθε αγορά μπορεί να προσφέρει στην άλλη.

Για παράδειγμα, τα ελληνικά ακτινίδια είναι ένα προϊόν που βρίσκεται μεν σταθερά στο επίκεντρο των εμπορικών συναλλαγών μεταξύ Ελλάδας – Ισπανίας, αλλά θα μπορούσαν να έχουν αναβαθμισμένη αξία στην ισπανική αγορά.

Επίσης, τα ελληνικά κεράσια, τα σταφύλια, τα πορτοκάλια και τα βερίκοκα θα μπορούσαν να αντικρίσουν περισσότερες ευκαιρίες για πωλήσεις στην Ισπανία.

Τέλος, η Ισπανία θα μπορούσε να λειτουργήσει ως κόμβος για τη διαμετακόμιση προϊόντων από τη Λατινική Αμερική στην Ελλάδα.

Τρόποι ανάπτυξης της επικοινωνίας

Για την αξιοποίηση των παραπάνω δυνατοτήτων και την εύρεση και νέων ευκαιριών, κρίθηκε απαραίτητο να δομηθεί σταθερότερη επικοινωνία μεταξύ των δύο επιχειρηματικών κοινοτήτων. Ιδέες που κατατέθηκαν προς αυτήν την κατεύθυνση ήταν εκατέρωθεν συλλογικές επιχειρηματικές επισκέψεις, δημοσίευση τιμών Λαχαναγορών και αξιοποίηση ψηφιακών πλατφορμών επικοινωνίας, καθώς και η διοργάνωση περισσότερων ενημερωτικών εκδηλώσεων σαν αυτό το webinar.

spot_img

Διαβάστε επίσης

Σχετικά Άρθρα

spot_img